hjalmarsson97

Alla inlägg under september 2013

Av Sofia Hjalmarsson - 29 september 2013 19:12

Självförtroende förstör liv... och de förstör mig!

De är jobbigt att skriva detta men jag vill förklara lite grejer....

Sen jag gick på lågstadiet har jag varit lite överviktig asså jag vet inte om de va mycket eller lite men ja! Jag kan aldrig säga att jag blev mobbad med ord eller slag men däremot, inte speciellt många kompisar kanske, kände mig väl utfryst men ja som sagt...

Mitt självförtoende va ju inte på topp direkt! tycker jag va för tjock, hatade min mage, mina ben, och mina fräknar jag tycket de va så fult! 

Jag blev väldigt trött på att vara så stor som jag va (även att jag inte va jätte stor men ja)

Jag slutade spela fotboll i Grimslöv (för lite anledningar) Jag började spela i Hjortsberga som hade hårda träningar och jag trivdes jätte bra! Men jag kände väl de  att jag blir inte smalare... Jag äter för mycket mat, godis och allt annat! Så jag slutade nästan äta! Tog lite mat i skolan mina kompisar frågade varför jag inte tog mer jag svarade att jag är inte hungrig jag äter när jag kommer hem! 

När jag kom hem tog jag jätte lite mat så frågar mina föräldrar ska du inte äta mer? och jag svarade jag åt jätte mycket i skolan och jag är jätte mätt... Så sa jag varje dag... Vet att mina kompisar märkte de att jag knappt käkade men ja...

som ni förstår så tog jag inte de såå långt! När jag började få komentarer å gud vad smal du har blivit, vad fin du har blivit osv då började jag igen! Jag började äta igen och jag mådde helt okej!

Sen fick jag då kille och jag fick jätte bra självförtroende inte så jag skröt eller gick runt och sa gud vad snygg jag är osv men ett bra självförtende helt enkelt! Efter ett år med min kille så tog  de ju slut av en anldening och mitt självförtoende sjönk till 0 Kände mig inte mig inte speciell eller något! Och detta va drygt ett halv år sedan och mitt självfrtoende är fortfarande inte på topp! Jag har fantastiska personer i min omgivning som hjälper mig att få upp de igen så som de va för några månader sendan!

Men under denna tiden har jag även haft ett såkallat handikapp!

Dyselxi!!!!!

I 7an gick jag till en lärare och bad om en utredning inom dyselxi för jag ville ha papper på de eftersom jag hade de mycket jobbigare än vad alla andra hade!

I grundskolan fick jag knappt ingen hjälp i skolan men jag fattade ju inte att jag hade sånna svåritheter som jag då har!

På vislanda fick jag den hjälp jag behövede kanske dock inte i min engelska men ja jag har klarat mig till gymnasiet iallafall!

Allt detta här får mig att må dåligt! Men jag kämpar och jag har upp fyllt min dröm!

Jag är inte överviktigt längre och har inte varit de på några år!

Att berätta om min dyselxi har varit jätte jobbigt men i början utav 9an har de varit ganska enklet att berätta om de! Men att skriva de här är sjukt jobbigt måste jag säga...

Men  nu som sagt mår jag helt okej men ändå inte på topp!

Och varför jag lägger upp så mycket bilder på mig själv är för att jag får jätte fina kommentarer på mina bilder, som jag blir jätte glad över och de höjer mig ganska mycket! 

Nu har jag även tagit tag i mig själv för att få upp mitt självförtoende och imon kommer det komma ett inlägg om hur jag gör!

Haha undra om någon ens orkar läsa detta... någon person sitter säkert och läser allt och de är jätte gulligt av er!

Pöss på er sålänge och ni som läser betyder cp mycket KRAMAR PÅ ER PÖSS <3

fel

Av Sofia Hjalmarsson - 28 september 2013 18:45

Igår skrev jag ju lite fel som ni kanske reagerade på.... Ikväll gäster typ några kompisar till mina föräldrar.... Har bakat som vanligt.... Så vi hörs imon pöss <3

Av Sofia Hjalmarsson - 27 september 2013 18:12

Påväg till Julia!!!!!!! Gött! Simon gäster söndag möte lite å göra denna helgen ilf de är ju kul ;D har fått en drös beställningar på tårtor sjukt kul! Aja vi hörs någon dag underhelgen pöss <3

Av Sofia Hjalmarsson - 26 september 2013 22:30

Va på min gamla skola idag med en kompis, när jag först täffade min gamla mentor så hade jag bara lust att börja gråta... men jag gjorde de inte!

Sen när jag fick hälsa på en lärare som ag typ hade i en termin i 8an eller något för att hon har varit sjuk, där blev jag så sjukt glad å lite tårar va påväg då med.... Så glad att hon är frisk liksom <3

Saknar allihopa så sjukt mycet.... gick runt i hela skolan och kollade lite å ja.... vilka minnen även om jag bara gick där i 3 år.....

aja hade träning sen cp kallt om benen.. men de gick väl hyfsat bra antar jag.... ska sova nu så natii alla pöss <3

   

Av Sofia Hjalmarsson - 26 september 2013 22:30

Va på min gamla skola idag med en kompis, när jag först täffade min gamla mentor så hade jag bara lust att börja gråta... men jag gjorde de inte!

Sen när jag fick hälsa på en lärare som ag typ hade i en termin i 8an eller något för att hon har varit sjuk, där blev jag så sjukt glad å lite tårar va påväg då med.... Så glad att hon är frisk liksom <3

Saknar allihopa så sjukt mycet.... gick runt i hela skolan och kollade lite å ja.... vilka minnen även om jag bara gick där i 3 år.....

aja hade träning sen cp kallt om benen.. men de gick väl hyfsat bra antar jag.... ska sova nu så natii alla pöss <3

   

Av Sofia Hjalmarsson - 25 september 2013 21:59

Så jäkla härligt med en timmes sovmorgon imon :3 GÖTT :3

Asså har varit i bageriet mån tis så sjukt kul jag älskar de och känner redan att jag har kommit rätt :D

Igår fick jag göra en tårta till farmor för hon hade symöte! Asså deras komentarer när jag kommer in typ som:

Men gud vad fin du är. Vilka fina kurvor dom sitter ju där dom ska (asså wtf) OSV

Idag gick jag till 17 så de har varit en sjukt jobbig men rolig dag. Sen spelade jag in en ny låt till en kompis :)

Å nu ligger jag här imin säng :D

Å imon har jag lite sov morgon så de blir skönt har bara 2 lektioner så de är ju gött! Sen ska jag träffa en kompis :)

men jag natti :* <3 pöss

               

Av Sofia Hjalmarsson - 23 september 2013 20:45

Alla dessa frågor.... hälften handlar om Simon.... harregud vilket liv....

Ska försöka svara på frågorna någon dag här i veckan! Förmodligen blir det att jag skriver dom tror inte jag kommer göra videoinlägg om de inte är jätte många som vill dock....

Första dagen i bageriet! De va väl kul :D

Åkte in till stan igen efter jag hade kommit hem å köpte 4 tröjor! :D

aja jag orkar inte skriva mer nu så vi hörs pöss <3

   

Av Sofia Hjalmarsson - 21 september 2013 19:45

AA ni får lite fina bilder bara för att jag inte har skrivit på någora dagar typ som plåster på såren!

I onsdags fyllde farmor år bakade en tårta men tänker inte visa den för den är så ful men den va sjukt good :)))

Torsdags va jag bara hemma! Fredag så va de orgentering i skolan idrottsläraren gav mig en bana med 1 kontroll eftersom jag va så dålig men jag hittade den ilf STOLT :D

Sen var det skolfotto hoppas jag blev bra men tror faktiskt de :)

Sen kom Julia fasen va jag har saknat henne har inte träffats på jätte länge de va skoj ilf :) Hon stannade över natten Sen fick hon åka hem får sen kom min farbror och hämtade migg för jag skulle till Hjortsberga och spela match de gick åt helvete..... nästan så jag tyckte de va pinsamt och såklart så lägger jag all skuld på mig själv för jag tyckte jag va så sjukt dålig!

aja imon ska jag kanske åka och kolla på när min kusin spelar match :)

                   

Våran present till min farmor! En avmålad bild på min farfar som jag aldrig fick träffa... De är jobbigt börjar typ gråta varje gång jag ser något kort på honom <3 

Aja godnatt pöss <3

Presentation

Fråga mig

13 besvarade frågor

Omröstning

Vill ni ha mer filmer när jag sjunger?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards